“Cultivated meat is really the Supreme villain for misinfluencers”
We hebben er allemaal wel zo een: een oom of een neef die zegt: “jaaa, maar wat ze allemaal in die sojamelk stoppen… of ‘heb je wel door ze met dat kweekvlees de wereld willen controleren”?
Nusa Urbancic, CEO van de Changing Market Foundation onderzocht hoe misinformatie over vlees (en over plantaardig) op sociale media verspreid wordt.
Nusa, die oorspronkelijk uit Slovenië komt, werkte eerder in Brussel bij een NGO die pleitte voor duurzaam transport. Sinds 9 jaar werkt ze bij de Changing Market Foundation, waar ze verantwoordelijk was voor dit onderzoek: Truth, lies and culture wars.
Welke verhalen worden er over vlees en plantaardig verspreid? Wie zitten hier achter? En welke invloed heeft dit op de politiek?
Meer info:
Website Changing Markets Foundation:
Rapport: Truth, lies and culture wars:
Rapport: Meat and dairy industry pushing for a metric that minimises their methane emissions
https://changingmarkets.org/press-releases/meat-and-dairy-industry-pushing-for-a-metric-that-minimises-their-methane-emissions/
Credits:
Presentatie: Esther Molenwijk, Stichting The Food Revolution
“That narrative is this big industry is threatening to take over but the weird thing is that most of the companies that are producing alternative proteins are quite small, they’re like startups, especially on cultivated meat.”
/Nusa Urbancic, CEO Changing Markets Foundation